غرفه سازی

چگونه یک غرفه نمایشگاهی چشم گیر طراحی کنیم؟

غرفه-چشمگیر-غرفه-سازی-ترسیم-

ساخت یک غرفه نمایشگاهی چشمگیر در تاثیرگذاری تجارت شما در یک نمایشگاه تجاری نقش بسزایی دارد، در حالی که بارها شنیده اید که تاثیرات اولیه بر روی مشتریان جذب غرفه های جذاب تر و پر نماتر شوند. بنابراین استراتژی های کلیدی زیر را برای ایجاد یک غرفه چشم گیر و جذب ببینندگان در ارایه نتایج دنبال نماید.

 

1- سازماندهی اهداف برگزاری نمایشگاه

با تشریح دلیل یا هدف تان از شرکت در نمایشگاه شروع کنید و اینکه قرار است از طریق غرفه خود چه پیام هایی را به دیگران منتقل کنید. پس این هدف را هنگام مرحله طراحی به خاطر داشته باشید. جذاب ترین غرفه ها نیز اگر تصویر سازمان شما یا خدمات، محصولات و پیام اصلی شرکت شما را نداشته باشد میتواند از چهار چوب اصلی کار شما بیرون بیاید. همچنین باید مکان برند خود و چیزی که می خواهید از طریق طراحی غرفه خود بازتاب کنید در نظر بگیرید. مثلا ایا شرکت شما یک شرکت با تکنولوژی جدید است یا خلاق یا سنتی یا کمک رسان؟

 

2- مخاطبان هدف

هر گاه می خواهید غرفه آرایی کنید در خاطر داشته باشید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و تا می توانید از مفاهیمی که مورد نیاز و مورد نظر آنها است استفاده کنید، پس از همه این ها نیازی نیست که غرفه خود را انقدر جذاب کنید که کسانی که حتی قصد خرید از شما را ندارند و مشتریان هدف شما نیستند جذب شوند.

 

3-حداکثر فضا

موضع نمایشگاه شما باید به گونه ای باشد که از حداکثر فضای اختصاص داده شده به شما استفاده شود، به همین دلیل با سازمان برگزار کننده نمایشگاه از قبل تماس برقرار کرده و ابعاد مورد نظر خود را اعلام نمایید. برخی از نمایشگاه ها به شما اجازه می دهند تا 6 متر یا 20 فیت غرفه ی خود را گسترش دهید. مطمئن باشید که اگر از نظر ارتفاعی سرمایه گذاری محدودیت نداشته باشد هر چه ارتفاع غرفه تان بیشتر باشد به معنای واقعی کلمه از رقبای خود بالاتر خواهید بود. اگر می توانید از مزایای ارتفاع در نمایشگاه استفاده کنید لوگو یا نشان شرکت خود را در سراسر سالن نمایشگاه به معرض نمایش قرار دهید؛ از طریق :

1)یک آرک یا قوس بزرگ بر سر در غرفه ی خود بزنید.

2)در بلندترین برج مرکزی موجود در نمایشگاه بزنید.

3) از تابلوهای باند که حالت چرخشی داشته باشند استفاده کنید.

 

4- متن

متن کوتاه بر روی غرفه تاثیر بیشتری می گذارد.متن تبلیغاتی خود را تا حد متن ممکن کوتاه اما بر محتوا نیازی به این نیست که از جمله ی کامل استفاده کنید؛ زمانی که تک کلمه می تواند منظور و هدف شما را برساند استفاده از افعال عملی می تواند جذابتر و تاثیر گذار تر باشد . استفاده از فونت هایی که بزرگ  و نسبتا روشن هستند که به وضوح  از دور دیده می شوند و البته با تصویر نام تجاری شما هم مرتبط باشند؛ اهمیت دارد. همچنین متن تبلیغاتی خود را در بالای غرفه تان بزنید که توسط مردمی که در جلوی غرفه ایستاده اند مسدود نشود و دیگران نیز ببینند.

 

5 – گرافیک

مثل قدیمی که می گوید “یک تصویر گویاتر از هزاران کلمه است بسیار مرتبط است با طراحی نمایشگاه. استفاده از تصاویر به جا و صحیح می تواند ایده های شما را به طور کامل و سریع و موثر به مخاطب القا کند. بدون اینکه نیاز باشد شما کلمه یا متنی را بنویسید. استفاده از تصاویر طبیعی می تواند بسیار قدرتمند باشد. به مشتریان هدف تان فکر کنید و اینکه چه تصاویری می تواند علایق شما را جذب کند. سپس از لوگوی شرکت تان برای نمایش هویت نام تجاری تان در همه جا استفاده کنید. همانند متن، تصویر نیز باید در جای مناسب باشد و باید اندازه ی آن به گونه ای باشد که از دور قابل نمایش باشد.

 

6- نور

اضافه کردن نور به غرفه یک کار اضافی لوکس نیست بلکه روشی است که کمک  می کند تا ترافیک غرفه ی شما بالا برود و مطمئن شوید که پیام شما به خوبی منتقل شده است. در ابتدایی ترین حالت نور اجازه می دهد که بازدیدکنندگان مطالب شما را به وضوح بخوانند و تصاویر را بهتر ببینند. اما در سطح عمیق تر، یک تصویر و جو خاص را انتقال می دهند. همچنین نور می تواند یک قسمتی از غرفه شما را که خدمات خاصی را ارائه می دهید یا محصول جدیدی را معرفی کرده اید بیشتر جلوه دهد. از دیگر نورپردازی های خلاقانه می توان به جعبه ی نورهای زاویه دار در درب ورودی نمایشگاه اشاره کرد که شرکت کنندگان را به غرفه های شما هدایت می کند. همچنین ممکن است بخواهید از نورهای رنگی برای ایجاد یک طیف از رنگ ها برای ساخت یک غرفه متفاوت و رنگارنگ استفاده کنید و غرفه ی خود را از دیگران متفاوت سازید و برند خود را بیشتر به چشم آورید.

 

7- مصالح

استفاده از مواد یا مصالح درست کمک می کند تا تصویر بهتری از خود به نمایش بگذارید و طراحی خیره کننده ای داشته باشید که هدف کسب و کار خود  را بدست آورید . مثلا یک شرکت خلاق و مدرن از ورقه ها و پانل آلومینیوم یا نقره و کروم برای نمایش یک جلوه ی معاصر استفاده می کند. اما برای اینکه قدیمی تر (نوستالژیک) به نظر برسید بهتر است از طرح های چوبی استفاده کنید. همچنین می توانید از پارچه برای تزئین غرفه ها استفاده کنید. تقسیم های پارچه ای (partition) برای ایجاد یک محل برای تبادل نظر با مشتری مناسب هستند. با به کارگیری این نکات برای طراحی در مسیر ایجاد یک غرفه نمایشگاهی چشم نواز، موفق و سود آور گام خواهید برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید