غرفه سازی

12 نکته برای غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه

12 نکته برای غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه - گروه غرفه سازی ترسیم

زمانی را تصور کنید که در جلسه شرکت شما جمله‌ی “برای غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه آماده شوید” بیان می‌شود. منظور این است که نمایشگاهی با قشر مشتریان بازار هدف ما در پیش رو است. برند و سازمان ما قرار است در این نمایشگاه شرکت کند. اما قدم بعدی چه می‌تواند باشد؟ معیارهای تاثیرگذار و تمییز دهنده غرفه نمایشگاهی خوب از بد چیست؟ چگونه تاثیر گذاری و چذابیت غرفه خود را ارتقا دهیم؟ در ادامه با بررسی 12 نکته توسط گروه غرفه سازی ترسیم برای شرکت در نمایشگاه را بررسی خواهیم کرد.

 

1- نورپردازی مدرن در غرفه سازی

در غرفه سازی با استفاده از نورپردازی با تجهیزات مدرن و طراحی آن می‌توان معجزه کرد. نور یکی از مهمترین ارکان جلب توجه مشتریان شماست و نقش موثری در تاثیر پذیری انسان از فضا دارد. با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از نور مناسب و طراحی شده جلب توجه مشتریان را از 30% به 50% ارتقا می‌دهد. گروه غرفه سازی ترسیم، قبل از اجرا کلیه این نورپردازی‌ها را به صورت شبیه سازی شده به شما نمایش خواهد داد.

 

2- غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد

یک غرفه نمایشگاهی طراحی شده غیرمعمول و متفاوت قطعاً باعث جذب مخاطب خواهد شد! طراحی غرفه نمایشگاهی کست و کار شما باید جذب کننده باشد و مخاطبان را به سمت حضور در داخل غرفه نمایشگاهی و تجربه فضاهای غرفه سوق داده و تشویق کند. بهتر است طراحی غرفه دارای یک الگو خاص باشد و کلیت حجم غرفه نمایشگاهی حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین معماری غرفه باید به گونه‌ای باشد که در عین شفاف بودن فضاهای غرفه نمایشگاهی، فضاهایی برا کشف بیشتر بازدید کننده وجود داشته باشد. تنوع فضایی و متراژ غرفه سازی شما بر اساس تنوع محصولات، بزرگی و قدرت شرکت شما قابل محاسبه است. اگرچه غرفه‌های کوچک و شرکت‌های کوچکتر نیز راهکارهای خود را برای دیده شدن در نمایشگاه‌ها دارند.

12 نکته برای غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه- گروه غرفه سازی ترسیم

3- ساده‌سازی در غرفه سازی

به هنگام غرفه سازی تمامی تولیدات، محصولات و یا اجناسی را که دلیل حضور شما در نمایشگاه است باید در قسمتی از غرفه نمایشگاهی گذاشته شود که مخاطب به دنبال آن‌ها نگردد. بلکه نگاه او در وهله اول جذب تولیدات و محصولات شما شود. بدین ترتیب مخاطب شما در کسری از ثانیه به صورت ناخودآگاه شما را می‌شناسد و می‌تواند با دید کلی به وجود آمده بر روی جزئیات تمرکز کند. یادتان باشد برای جلب توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه شما وقت زیادی ندارید و این عمل صرفاً به صورت بصری انجام می‌شود.

 

4- تناسب در غرفه سازی

تمام موارد داخل غرفه نمایشگاهی از جمله مواردی که داخل استندها قرار می‌گیرند حتما باید تناسبات درستی داشته باشند. استفاده از قوانین چیدمان در غرفه سازی با بهره گیری از تناسبات امری ضروری به شمار میرود.

 

5- ویترین شگفت انگیز در غرفه سازی

در اصول غرفه سازی اگر اهمیت جنس به کار رفته شده در ویترین‌ها و استندهای نمایشگاهی بیشتر از محصولات نباشد قطعاً کمتر نیست. توجه داشته باشید در غرفه سازی شما به نمایش محصولاتتان ارزش می‌دهید. به عنوان مثال سکه‌ای را تصور کنید داخل یک جعبه شیشه‌ای بر روی یک استند مسی با نور پردازی مدرن و متمرکز غرفه سازی بر روی سکه. حال همان سکه را تصور کنید گوشه‌ای از اتاق روی زمین، ارزش این دو سکه در واقعیت هیچ تفاوتی ندارد. اما اگر حق انتخاب با شما باشد کدام یک را میخرید؟

12 نکته برای غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه-گروه غرفه سازی ترسیم

6- پاکیزگی در غرفه سازی

در غرفه سازی یک وجه تمیز و براق یکی از ساده‌ترین راهکارهای تاثیر گذاری است. بنابراین تعدد محصولات خود را زیاد نکنید و در طول نمایشگاه آن‌ها را تمیز و براق نگه دارید. علاوه بر آن غرفه نمایشگاهی پس از عملیات ساخت توسط گروه غرفه سازی ترسیم، کاملا پاکیزه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

7- سادگی چیدمان غرفه نمایشگاهی

در چیدمان غرفه نمایشگاهی از تعدد نوشته و احجام که چشم را نگه می‌دارند پرهیز کنید. اجازه دهید چشم بازدید کننده در غرفه شما حرکت کند اینکار تاثیرگذاری را افزایش می‌دهد. احجام خیلی شلوغ و یا پوسترهای پر از نوشته و عکس‌های ریز شانس زیادی برای جلب نظر بازدید کننده را ندارند. چالشی ترین کار در غرفه سازی نمایشگاهی مشتاق نگه داشتن یک بازدید کننده است. این خدمات توسط تیم مجرب غرفه سازی ترسیم ارایه می‌شوند.

 

8- غرفه سازی و ترکیب رنگ

از دیگر اصول غرفه سازی، ترکیب رنگ بر اساس رنگ سازمانی و طرح غرفه است. ترکیبات تاثیر گذار رنگی بر اساس خواسته‌های مشتریان شما قابل شناسایی است. استفاده از ترکیب رنگ‌ها تاثیر ناخودآگاه را در قشر مشتریان خواهد داشت. به عنوان مثال تونالیته رنگ نارنجی باعث تشدید میل به خوردن می‌شود. به نظر شما مناسب ترین نمایشگاه برای استفاده از این رنگ کجاست؟ ترکیب کردن رنگ‌ها و استفاده از طیف مشخص توسط تیم مجرب غرفه سازی ترسیم، در صورت درخواست ارایه می‌شود.

 

9- تاثیرگذاری حس بویایی در غرفه

برای تاثیر گذاری بیشتر سعی کنید تمام حواس بازدیدکننده از غرفه نمایشگاهی را درگیر کنید. یکی از مهمترین حواس حس بویایی است. بهره‌گیری از هوای مطلوب و دلچسب یا استفاده از گل آرایی منحصر به فرد به وسیله گل‌های طبیعی و خوشبو در محیط غرفه نمایشگاهی بازدیدکننده شما را در غرفه نگه میدارد و باعث می‌شود برند شما با خطوط پررنگ‌تری در ذهنش نقش ببندد.

12 نکته برای غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه-گروه غرفه سازی ترسیم

10- غرفه نمایشگاهی و پرسنل آموزش دیده

در زمان برگزاری نمایشگاه نباید انتظار داشته باشید بازدیدکنندگان خودشان به خودشان سرویس دهند. اگر در غرفه نمایشگاهی شما پذیرایی اتفاق می‌افتد مطمئن شوید پرسنل شما برای هر یک از بازدید کنندگان به صورت مجزا این کار را انجام می‌دهند. پرسنلی که موظف به پخش بروشورها هستند را آموزش دهید تا برای هر یک از بازدیدکنندگان به صورت مجزا وقت صرف کنند.

 

11- تمرکز هدفمند بر مخاطبان در غرفه

در طول برگزاری نمایشگاه شما باید مشتریان مناسب و مرتبط با کار خود را شناسایی کرده و زمان و توجه خود را صرف آن‌ها کنید. از هدر رفتن این انرژی حدالامکان جلوگیری کنید. این کا اصلاً ساده نیست اما لازم است. راهکارهای پیش بینی شده برای این مهم را در نظر بگیرید. مثلاً حتماً غرفه نمایشگاهی خود را با اختلاف سطح از سالن نمایشگاه بنا کنید. یا محصولات خود در ورودی غرفه نمایشگاهی جانمایی نکنید. پوسترها را حرفه‌ای طراحی کنید به طوری که صرفاً مشتریان شما جذب توضیحات و عکس های آن باشند.

 

12- زمان در غرفه نمایشکاهی

به هیچ عنوان وقتتان را هدر ندهید. اگر در مواجه با بازدید کنندگان بی‌ربط قرار گرفتید به آنها یک بروشور بدهید؛ از توجه‌شان تشکر کنید و به مشتری دیگری سلام کنید. امکان آموزش این اصول توسط گروه غرفه سازی ترسیم، به پرسنل وجود دارد.

 

از همه این‌ها گذشته، گروه غرفه سازی ترسیم، آماده همکاری و ارایه خدمات مبتنی بر نیاز شرکت‌ها می‌باشد. با در نظر گرفتن تمامی 12 نکته غرفه سازی و مواردی که برای شما و شرکت شما اهمیت دارد، سعی در ارایه خدمات گسترده‌تر و در نهایت کمک به بهتر دیده شدن شما در نمایشگاه خواهد داشت. گروه غرفه سازی ترسیم تا به امروز بیش از 60 هزار متر غرفه طراحی و اجرا شده دارد. اگر هر سوالی در زمینه غرفه سازی دارید، بدون هیچ محدودیتی با ما تماس بگیرید.

2 دیدگاه

  • با سلام و تشکر از توضیحات خوبتون، برای همکاری با شما در زمینه غرفه سازی چطور باید اقدام کنیم؟

    • سلام ممنون از توجه شما ، شما می تونید با دفتر تماس بگیرید که شماره ها در صفحه اول مشخص هستش و یا اینکه پلان غرفه را برای ما به شماره 09383403108 ارسال بفرمایید تا کارشناس ها با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید