غرفه سازی

چگونه قیمت طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی را برآورد کنیم؟

براورد-قیمت-غرفه-نمایشگاهی

همانطور که قبلا اشاره کردیم یک غرفه نمایشگاهی ایده آل فاکتورهای مختلفی دارد که تعدادی از این فاکتورها عبارتند از: طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی و پشتیبانی در حین برگزاری نمایشگاه همچنین قیمت مناسب، که در این مقاله می خواهیم به تفصیل بحث قیمت گزاری و عوامل تاثیرگزار در قیمت غرفه نمایشگاهی را بررسی کنیم.

بررسی قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی

اکثر شرکت‌ها تلاش خود را می‌کنند که همیشه بهترین خرید را داشته باشند. حتی در مورد خرید اجناس کوچک نیز باید احساس رضایت از خرید خود کنند. به همین دلیل است، کسب و کارهایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند و تمایل به ساخت غرفه نمایشگاهی دارند تلاش می‌کنند با غرفه سازی همکاری کنند که علاوه بر کیفیت و متعهد بودن پروژه را با قیمت مناسب تمام کند. مبحث قیمت گزاری غرفه نمایشگاهی از همان شروع طراحی غرفه مطرح می‌شود اگر شما به عنوان مشارکت کننده بودجه‌ای برای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته‌اید باید در زمان سفارش غرفه نمایشگاهی آنرا به غرفه ساز اعلام کنید که طرح را بر اساس آن قیمت طراحی کند. اینکار سبب می‌شود نتیجه بهتری گرفته شود. دلیل اصلی تغییر قیمت در عملیات ساخت غرفه نمایشگاهی متریال است، میزان استفاده متریال در غرفه نمایشگاهی، نوع متریال مورد استفاده و نحوه استفاده از آن هر کدام جداگانه می تواند عامل تغییرهای اساسی و قابل توجه در غرفه نمایشگاهی باشد. به همین دلیل است که باید قبل از طراحی بودجه در نظر گرفته شود و طبق بودجه طرح غرفه نمایشگاهی ارائه گردد.

متریال و قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی

نوع متریال های قابل استفاده می‌تواند تنوع بالایی داشته باشد، از متریال‌های معمول قابل استفاده غرفه نمایشگاهی در ایران نئوپان می‌باشد. اما از متریال‌های دیگری مانند MDF یا های‌گلس نیز استفاده می‌شود. که در قیمت غرفه سازی تاثیر گزار می‌باشد، از عوامل تاثیر گزار در قیمت غرفه نمایشگاهی ابعاد غرفه می‌باشد هر چقدر که متراژ غرفه کوچکتر باشد قیمت غرفه نمایشگاهی بالاتر می‌رود. یعنی قیمت و متراژ رابطه عکسی با یکدیگر دارند زیرا تمام مراحلی که در یک غرفه نمایشگاهی اهم از نجاری، برقکاری و نقاشی صورت می‌گیرد در یک غرفه نمایشگاهی کوچک و بزرگ برابرند با یکدیگر و زمانی که یک پروژه 12 متری را محاسبه می‌کنیم. به عنوان مثال برقکار که در یک پروژه معمول متری 12 هزار تومان دریافت می‌کند در یک پروژه 15 متری با تقریبا همان مقدار کار که پروژه 100 متری دارد تنها مبلغ 144 هزار تومان دریافت می‌کند. همین امر سبب تفاوت مبلغ می‌باشد.

 

وضعیت لوگو در ساخت غرفه نمایشگاهی

در حال حاضر برخی مشارکت کنندگان غرفه‌های نمایشگاهی انتخاب می‌کنند که طرح‌های سنگینی هستند و مصالح زیادی در آن‌ها استفاده می‌شوند. اما در عین حال لوگوی شرکت را با یونولیت و استیکر چاپ و نصب می‌کنند. بهتر است در غرفه سازی از طرح‌های ساده‌تر با مصالح کمتر استفاده شود در ضمن نام شرکت و لوگوی شرکت به صورت چلنیوم و یا پلکسی باشد. به هدف درخشیدن در نمایشگاه می‌باشد نزدیکتر شوید، هزینه مصالحی که بعد از نمایشگاه دورریز می‌باشند را صرف خرید تابلوهای الکتریکی یا چلنیوم کنید که بعد از نمایشگاه در اختیار خودتان قرارگیرد و بازهم قابل استفاده هستند، نحوه اجرا و نیروهایی که غرفه ساز برای اجرا استفاده می‌کنند نیز در اجرای یک پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. استفاده از نیروهای زبده و ماشین آلات و وسایل به روز هزینه هارا بالا میبرد و شرکتی می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد که علاوه بر استفاده از نیروها وماشین آلات مناسب جهت ساخت غرفه نمایشگاهی هزینه مناسب‌تری داشته باشد. زیرا علاوه بر تمامی این مباحث که مطرح شد می‌توان از بهترین انواع مصالح استفاده کرد اما نهایتا غرفه نمایشگاهی کیفیت مناسبی در زمان اجرا نداشته باشد بنابراین لزوما نمی‌توان به شرکتی که قیمت کمتر از دیگران دارد فقط به همین دلیل اعتماد کرد در مبحث قیمت‌ها باید حد اعتدال رعایت شده باشد.

 

گروه معماری ترسیم با در نظر گرفتن بودجه مورد نظر برای غرفه نمایشگاهی و استفاده از نیروهای خبره در قسمت‌های مختلف سعی دارد که با حداقل هزینه بیشترین نتیجه را از یک رویداد و نمایشگاه برای مشتریان برداشت کند. همین امر و نکته مثبت که ما بدون در نظر گرفتن مسائل مالی سعی در مشارکت ایده آل در حضور پررنگ شما عزیزان در نمایشگاه داریم باعث شده است که شما دوستان به ما اعتماد کنید و آگاهانه با در نظر گرفتن تمامی جوانب بهترین انتخاب را کنید.

دیدگاهتان را بنویسید