غرفه سازی

نکته های طراحی غرفه های نمایشگاهی

نمایشگاه-04

یکی از تصمیمات مهم انتخاب طراحی غرفه های نمایشگاهی است که باید 4 تا 6 ماه قبل از برگزاری نمایشگاه انجام شود. این که آیا خودتان غرفه را طراحی کنید یا به افراد متخصص بدهید. باید این را در نظر داشته باشید که بتوانید مشتریان را به غرفه تان جذب کنید و هدف اصلی شرکت و نام تجاری شرکت تان را به آنها نشان دهد.

در اینجا نکات و سوالاتی مطرح شده که ابندا باید از خود بپرسید:

ارایه شرح مختصری از کار خود

1)  اهداف، پیام ها و ایده های خود را بر روی کاغذ بنویسید

2) شزح مختصری از اهداف خود را به تیم تان بیاموزید تا بتوانند بهتر مشتریان را جذب نمابند.

3) مختصری از شرح کارخود را برای طراحان و پیمانکاران غرفه ی خود ارایه دهید تا در طراحی موثر باشد.

دانستن اهداف خود

1) می خواهید در نمایشگاه به چه هدفی برسید؟ مطمئن شوید که در پشت تمام تصمیم گبری هایی که برای طراحی غرفه  تان می کنید، اهداف تان وجود دارد.

2) نتیجه ی مورد نطر برای برگزاری نمایشگاه چیست؟

3) اگر نتیجه مورد نطر را به دست آورید چه گونه آن را اندازه گیری می کنید؟

چه کسانی در نمایشگاه حضور می یابند؟ پروفایل مخاطبان را مورد بررسی قرار دهید.

جنسیت، عنوان شغل و میزان بزرگی فضای شزکت شان را ارزیابی کنید.

آیا از مشتریان فعلی راضی هستید و چشم انداز های جدیدی خواهید یافت؟

نکاتی در نمایشگاه

1) فرصت های تبلیغاتی برای جذب کسب و کار خود را توسغه دهید.

2) عرفه خود را مزین کنید.

از مسئولان طراحی غرفه های نمایشگاهی بخواهید تا غرفه شما را مناسب با مخاطبین مورد نظز شما بیارایند تا پاسخگویی به مخاطبان به نحو احسن صورت گیرد.

زمانی که بازدید کنندگان به سمت غرفه ی شما می آیند در قبال آنها مسئول هستید.

شما مسئول این هستید که آنان را از فعالیت خود آگاه سازید و دلیل برگزاری نمایشگاه را شرح دهید. تحقیقات نشان می دهد که 76 % از بازدید کنندگان نمایشگاه به غرفه ای که دستور کار ثابت دارد مراجعه می کنند. اگر هدف از طراحی غرفه های نمایشگاهی شما را در یک نمایشگاه نفهمند قطعاً شما را گم خواهند کرد بخصوص اگر نمایشگاه بسیار بزرگ باشد.

3)  یک برنامه ی تبلیغی موثر تدارک دهید. برای توسعه ی یک برنامه ی تبلیغاتی به نکات زیر توجه کنید :

  • برنامه ای ایجاد کنید که مردم، محصولات و تیم تان را به یاد داشته باشند.
  •  چه استراتژی هایی نتایج موفق و قابل اندازه گیری تولید می  کند؟
  •  چگونه می توان به نحو احسن بودجه ی خود را به کارهای مختلف اختصاص دهید.

 

چگونه بودجه ی خود را به کار اختصاص دهیم؟

ارتقاء شما می تواند شما را به 3 چیز برساند.

  •  جذب بازدید کننده با کیفیت
  • تعامل با بازدید کنندگان
  •  در ذهن حک کردن خدمات محصولات و پیام شما

برخی از فرصت ها از طریق برگزاری نمایشگاه و حضور فعال به وجود می آیند. لیست پیش ثبت نام های نمایشگاه ها را بیابید و اطلاعات مربوط به خود را برای آنها ایمیل کنید. سپس حضور خود را دراین نمایشگاه ها از طریق ایمیل به مشتریان اعلام نمایید. حدود 83% از موفق ترین شرکت های دنیا چشم انداز وسیعی از خود و محصولات خود را برای مشتریان  ارسال می کنند. سازمان دهندگان نمایشگاه از پیش به شما خواهند گفت که چه نشریاتی ترویج و تبلیغ نمایشگاه را بر عهده خواهند داشت و چه کسانی  پیش نمایش نمایشگاه را بر عهده دارند. مطمئن شوید که نام ویراستاران و آخرین مهلت ثبت نام و رویت خبرها و دریافت خبر را میدانید و تمرکز خود را بر روی عکس ها و منافع خود بگذارید. همچنین تبلیغ حضور خود را در نمایشگاه انجام دهید. سعی کنید نامه نگاری رسمی انجام دهید. خیلی از نمایشگاه ها از طریق وبسایت ثبت نام می کنند و بسیاری از نمایشگاه ها فرصت های حمایتی می دهند و برند شما را معتبرتر می سازند مثلا حمایت مالی می تواند از طریق درج آگهی در سایت و اضافه شدن به تبلیفات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید